Nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder
om rejser, race og andet godt

Oplevelsen

Oplevelsen

 

 

Du kommer til at køre på den mest kendte del af en racerbane i verden - start/mål langsiden på Le Mans, op til - og under - den legendariske Dunlop bro

 

TIDEN FLYVER AFSTED -  du er konstant "i gang". Adrenalinet pumper hele dagen og du får ikke meget "ro". Hvis ikke du kører i bilen, holder du øje med din medkørere, holder pit tavle, gør klar til køreskifte og meget mere.

NÅR DAGEN ER OMME, står du med et smil i hele ansigtet, en kæmpe oplevelse og en lyst til råbe ud til verden - JEG GJORDE DET!

 

Prototype racer

I samarbejde med det franske 24 timers team Pescarolo, er der udviklet helt specielle Le Mans prototyper, som du, som K-Rejser gæst, nu får den unikke mulighed for at køre.

Selve bilen har cirka 210 HK og vejer kun 820 kg, hvilket giver et flot vægt / effekt forhold. 210 HK lyder måske ikke af meget - men tro os - det er RIGELIGT :-)

Herudover er er der også paddle-shift på rattet, som styrer den 6-trins sekventielle gearkasse.

 

Banen

Til det officielle 24 timers Le Mans bliver der kørt på den helt store 13.629m lange "La Sarthe" bane, som primært benytter sig af offentlige veje, som bliver afspæret til løbet.

 

Til Le Mans Driver Experience køres der på den daglige Bugatti bane, som er 4.185m lang, som indeholder de legendariske garager, start/mål langside og banen helt op og forbi Dunlop broen.

Naturligvis er banen fuldt udbygget efter FIA's gældende regler mht. sikkerhed og videoovervågning.

 

Banerekord

Banerekorden er pt. 1:25:559, og blev sat af Alex Danielsson i en Formula Renault 3.5, hvilket giver en gennemsnitshastighed på 175,878 km/t.

 

For fuld program for Le Mans Driver Experience

 

 

DAGENS forløb

Alle deltagerer starter med at blive kørt rundt på banen i almindelige biler sammen med instruktører, så man får den rette opfattelse af bl.a. svingene. Bagefter vil alle køre 15 min. på banen i prototyperne, dog bag safetycar. Ved pitstops testes og øves, der også i køre- og sædeskift.

Efter kørslen vil vi samlet nyde en god frokost, som bliver serveret i den officielle "24 timers restaurant". Herefter vil instruktørerne give en reminder omkring banens sikkerhedsprocedurer, pit stops og kørslen på banen.

 

Mini Le Mans sættes igang

Alle deltagerer får 2 stints i bilen à ca. 15 min. varighed, hvert hold skal informere deres bil om bl.a. omgangstider ved hjælp af pit-boards samt hjælpe til ved pit stops med kørerskifte.

 

Det vil kun være tilladt at overhale hinanden, når banens marshalls giver indikation om dette med flagsignaler. Der holdes konstant øje med alle biler via banens videoovervågning samt via omgangstider mm. Enhver form for uansvarlig kørsel vil først medføre en advarsel og gentages dette, vil man blive stoppet og bortvist fra videre kørsel på banen. Vurderes handlingen dog at være dybt uansvarlig, kan man blive bortvist uden advarsel. Før enhver kørsel på banen, skal der ligges en selvrisiko på 1.500€, der tilbagebetales, såfremt der ikke bliver gjort skade på bilerne.

 

Herefter vil der være sejrsceremoni på det officielle 24 timers podie samt cocktails, gaver, diplomer og pokaler til alle deltagerere. Herefter vil der være omklædning samt transport tilbage til hotellet, hvor der bliver mulighed for et bad mm.