Nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder
om rejser, race og andet godt

Vigtig information om Le Mans Driver Experience

Le Mans Driver Experience kan blive den største oplevelse du får bag et rat

- men der følger nogle regler med, så arrangementet kan foregå på sikker vis. 

Inden man bliver sluppet løs på banen, skal alle deltagere underskrive en kontrakt med banen. Selve kontrakten er udformet på engelsk og vil blive udleveret på Le Mans. Vi kan dog kort fortælle om indholdet, bemærk at vores beskrivelse på ingen måde må ses som en dansk version af kontrakten, hvorfor den engelske version skal gennemlæses, inden du underskriver. 

Som deltager, skriver man under på at man:

  • Fralægger man sig enhver juridisk ret til at forfølge både A.C.O., K-Rejser eller evt. 3. part, som måtte være en del af dagen
  • Ikke har nogle sundhedsmæssige forhold, som kan være problematiske i forhold til motorsport på bane
  • Har sat sig ind i banens sikkerhedsforhold og brugsregler, samt at man har tænkt sig at overholde disse
  • Vil bære hjelm og sikkerhedssele under al kørsel
  • Kørslen på banen kan blive afbrudt af en A.C.O. ansvarlig, hvis denne skønner at sikkerhedsforholdene ikke er tilstrækkeligt gode
  • Giver A.C.O. og K-Rejser ret til at tage både billeder og video, og forpligter sig til ikke at kræve royalties mm. for dette
  • Til slut forpligter man sig til at respektere de sportslige regler samt respektere omgivelserne.

Som deltager forsikres man igennem banen. Ønskes yderligere dækning, kan vi henvise til Europæiske Rejseforsikring, der tilbyder en Årsrejseforsikring Europa med Ulykke tillæg. Kan bestilles her

Selvrisiko

Før deltagerne får tilladelse til at køre på banen i prototyperne, skal deltageren ligge en selvrisiko på 1.500€. Dette kan gøres med VISA eller MasterCard kortinformationer eller med banknoteret check.

  • Sker der ingen skade på bilen og banen mm. får man selvrisikoen tilbage
  • Sker der skade på bilen eller banen mm. vil A.C.O. tilbageholde den fulde selvrisiko, indtil skaden er gjort op
    • Viser reparationerne sig at være billigere end 1.500€, får man naturligvis differencen retur
    • Viser reparationerne sig at være dyrere end 1.500€, kommer man ikke til at betale mere end ens selvrisiko

Få, men vigtige udpluk af banens regler

  • Respekterer man ikke de anvisninger, som instruktører og/eller baneofficials udstikker, eller har man en kørsel, som gør at sikkerheden på banen bliver forringet, vil man kunne blive udelukket fra banen
  • Det er kun tilladt at køre på banen i "urets retning", og det er ikke tilladt at benyttet bakgearet, medmindre det er af sikkerhedsmæssige årsager
  • Kører man af banen, vil det først være tilladt at køre tilbage på asfalten, såfremt man grundigt har sikret sig at der ikke kommer andre biler
  • Skulle der opstå mekaniske problemer, så sørg for at parkere køretøjet uden for asfalten og afvent sikkerhedspersonalet
    • Er bilen dog kørt galt eller er parkeret et farligt sted, forlades denne og man afventer sikkerhedspersonalet på den anden side af banens mur
  • Max hastigheden ved kørsel i pitten: 60 km/t
  • Ved kørsel i pitten, vil følgende lyssignaler være gældende
    • Rødt lys: kørsel på banen er ikke tilladt
    • Grønt lys: banen er åben
  • Ved kørsel på banen, vil følgende lyssignaler være gældende
    • Grønt lys: banen er fri
    • Rødt lys: Stands øjeblikkeligt kørslen, og kør tilbage til pitten med nedsat hastighed
    • Gult blinkende lys: Advarsel om nært forestående fare på banen, sænk hastigheden, der må ikke overhales og forbered dig på at skulle skifte direktion